Dat blijkt uit het onderzoek ConsumentenTrends van het Centraal Bureau
Levensmiddelenhandel (CBL) onder 1500 consumenten.

Vorig jaar waren de lange wachtrijen bij de kassa nog de grootste
ergernis. Dit jaar is ook het niet rustig kunnen inpakken van de
boodschappen na het afrekenen als ergernis in de top tien terechtgekomen.

De meeste consumenten (87 procent) doen wel eens mee aan een spaaractie,
blijkt verder uit het donderdag gepubliceerde onderzoek. Favoriet zijn
spaaracties gericht op kinderen, gevolgd door sparen voor gratis producten
of huishoudelijke artikelen.

De spaaracties, die nu met het EK voetbal in volle gang zijn met de
welpies bij Albert Heijn en de voetbalpoppetjes bij Super de Boer, lonen.
Vier op de tien consumenten (41 procent) geeft aan dat een goede spaaractie
reden kan zijn om tijdelijk meer te besteden. Bijna een op de drie (28
procent) is zelfs bereid om (tijdelijk) van supermarktketen te wisselen.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl